Hikaye sorunlu bir öğrenci ile öğretmeni arasında geçmektedir.
Öğretmeni öğrenciye;
-“Neden arkadaşlarını kıskanıyor ve onların yaptıklarını bozuyorsun” diye sorunca,
Çocuk;
-“En iyi ben olmalıyım, en başarılı ben görünmeliyim” diye cevap verir. Bunun üzerine öğretmen tahtaya bir çizgi çizer ve;
-“Bu çizgiyi nasıl kısaltabilirsin” der. Kıskanç çocuk hemen atılıp bir kısmını siliverir.
-“Olmadı” der öğretmen, “silmek yok”.
Bu sefer çocuk eliyle bir kısmının üzerini kapatır.
Öğretmen;
-“Yine olmadı, kapatmak yok” der.
-“Başka nasıl yaparsın” diye soran öğretmen, bakar ki cevap yok, daha uzun bir çizgi çizer diğerinin yanına ve;
“Bak öteki kısaldı” der.
-“Başkalarının çizgisiyle uğraşacağına, sen daha büyük bir çizgi çiz” der yaramaz öğrencisine.
Eski Roma’da, ”Damnatio Memoriae– Hatıraların Lanetlenmesi” denilen bir terim ve uygulama vardır. Bu uygulama; Sulla, Nero, Commodus gibi bir kaç imparatora ölümlerinden sonra uygulanmıştır. Yaptıkları eserleri, koydukları kanunları, evleri-barkları, mezarları, heykelleri ve yazıtları günlük yaşamdan, usulca ve sinsice sistematik olarak silinmiştir. Bu uygulamalar sonunda sanki onlar hiç yaşamamış gibi olmuşlar!
Alıntıdır
